Ogólne Warunki Handlowe
Regulamin oraz informacje dla klientów
I. Regulamin
§ 1 Postanowienia ogólne
(1) Poniższy regulamin znajduje zastosowanie do wszystkich umów, które zawrą Państwo z nami jako Sprzedawcą (SHOPPAINTERS SP. Z O.O.
) za pośrednictwem strony internetowej www.hollert.pl. Jeżeli nie umówiono się inaczej, stosowane ewentualnie przez Państwa własne warunki umów nie znajdują zastosowania.
(2) Konsumentem w rozumieniu poniższych regulacji jest każda osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej w celach, które nie mogą być w przeważającym stopniu przypisane ani jej działalności gospodarczej ani niezależnej działalności zawodowej. Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna lub spółka osobowa posiadająca zdolność prawną, dokonująca czynności prawnej w związku z jej samodzielną działalnością zawodową lub gospodarczą.
§ 2 Zawarcie umowy
(1) Przedmiotem umowy jest sprzedaż towarów .
(2) Z chwilą umieszczenia danego produktu na naszej stronie internetowej przedstawiamy wiążącą ofertę zawarcia umowy za pośrednictwem internetowego systemu koszyka produktów na warunkach podanych w opisie tego artykułu.
(3) Umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta za pośrednictwem internetowego systemu koszyka w sposób następujący:
Planowane do zakupu towary są zbierane w „koszyku”. Za pomocą odpowiedniego przycisku w panelu nawigacyjnym można wyświetlić „koszyk” i w każdej chwili wprowadzić do niego zmiany.
Po przejściu do strony „Kasa” i wprowadzeniu danych osobowych oraz warunków płatności i wysyłki jeszcze raz na zakończenie na stronie podsumowującej zostaną wyświetlone wszystkie dane dotyczące zamówienia.
Przed wysłaniem zamówienia mają Państwo możliwość ponownego sprawdzenia informacji podanych w przeglądzie zamówienia, ich zmiany (także poprzez funkcję „wstecz” przeglądarki internetowej) lub anulowania zamówienia.Wraz z wysłaniem zamówienia za pomocą przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” deklaruje Pan/Pani wiążące prawnie przyjęcie oferty, w wyniku czego zostaje zawarta umowa kupna-sprzedaży.
(4) Państwa zapytania odnośnie sporządzenia oferty są dla Państwa niewiążące. Przedstawimy Państwu wiążącą ofertę w formie tekstowej (np. za pomocą wiadomości e-mail), którą mogą Państwo przyjąć w terminie 5 dni.
(5) Realizacja zamówienia i przekazywanie wszelkich informacji związanych z zawarciem umowy sprzedaży następuje drogą e-mailową, częściowo w sposób zautomatyzowany. W związku z powyższym muszą Państwo zapewnić, że podany adres e-mail jest prawidłowy, odbiór wiadomości jest technicznie zapewniony i nie zostanie zablokowany przez filtry antyspamowe.
§ 3 Szczególne postanowienia w związku z oferowanymi sposobami płatności
(1) Płatności za zakupiony towar należy dokonać od razu w procesie zakupowym lub wybrać opcję płatności za pobraniem - w innym wypadku system automatycznie anuluje zamówienie.
(2) Opcje płatności natychmiastowej:
Przelewy24 - spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa system płatności internetowych pozwalający na dokonywanie błyskawicznych przelewów w sieci.
PayPal - płatności on-line za pomocą rachunku bankowego, karty kredytowej lub innych źródeł. Pozwalaja na dokonanie błyskawicznej płatności jednym kliknięciem.
§ 4 Prawo zatrzymania, zastrzeżenie prawa własności
(1) Prawo zatrzymania przysługuje Państwu tylko w przypadku występowania roszczeń z tego samego stosunku umownego.
(2) Do czasu zapłaty całości ceny za towary pozostają one naszą własnością.
§ 5 Rękojmia
(1) Obowiązują ustawowe uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady.
(2) Jako konsument, będą Państwo poproszeni o sprawdzenie towaru niezwłocznie przy dostawie pod kątem kompletności, występowania widocznych wad i uszkodzeń podczas transportu. Prosimy również o jak najszybsze poinformowanie nas oraz przewoźnika o ewentualnych zastrzeżeniach. Nawet jeśli nie spełnią Państwo tych próśb, nie będzie to miało wpływu na Państwa ustawowe roszczenia z rękojmi.
(3) O ile cecha towaru odbiega od obiektywnych wymogów, odchylenie uważane jest za uzgodnione tylko wtedy, gdy Klient został przez nas o tym powiadomiony przed złożeniem oświadczenia o zawarciu umowy a odchylenie zostało wyraźnie i osobno uzgodnione między stronami umowy.
§ 6 Wybór prawa
(1) Umowa podlega prawu polskiemu. W przypadku konsumenta wybór prawa obowiązuje tylko w takim zakresie, w jakim nie narusza to ochrony przyznanej konsumentowi na podstawie przepisów obowiązujących w miejscu jego stałego pobytu, których nie można wyłączyć w drodze umowy (zasada uprzywilejowania przepisów bardziej korzystnych).
(2) Postanowienia Konwencji Narodów Zjednoczonych o Umowach Międzynarodowej Sprzedaży Towarów nie znajdują zastosowania.
II. Informacje dla klientów
1. Tożsamość Sprzedawcy
SHOPPAINTERS SP. Z O.O.
ul. Szymanowskiego 41-711 Ruda Śląska
NIP: 6412566553
REGON: 528290992
KRS: 0001098114
Telefon: +48 575 803 381
E-Mail: biuro@hollert.pl
Alternatywne rozstrzyganie sporów:
Komisja Europejska udostępnia platformę do pozasądowego rozstrzygania sporów („platformę ODR”), dostępną na stronie https://ec.europa.eu/odr.
Jesteśmy gotowi uczestniczyć w procedurach rozstrzygania sporów przed podmiotami pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
2. Informacje odnośnie zawarcia umowy
Czynności techniczne prowadzące do zawarcia umowy, samo zawarcie umowy oraz możliwości korygowania błędów odbywają się na podstawie regulacji "zawarcie umowy" naszego regulaminu (część I.)
3. Język umowy, utrwalanie tekstu umowy
3.1 Językiem umowy jest język polski.
3.2 Tekst umowy nie jest przez nas zapisywany. Przed złożeniem zamówienia za pomocą koszyka internetowego mogą Państwo wydrukować tekst umowy przy użyciu funkcji drukowania w przeglądarce lub zapisać go w postaci elektronicznej. Po otrzymaniu zamówienia, treść zamówienia, wymagane przepisami prawa informacje w przypadku umów zawieranych na odległość z konsumentem oraz regulamin zostaną Państwu przesłane w formie wiadomości e-mail.
3.3 W przypadku zapytań ofertowych poza systemem koszyka przesyłamy wszelkie dane umowne w ramach wiążącej oferty w formie tekstowej, np. drogą e-mailową. Dane te można wydrukować lub zabezpieczyć elektronicznie.
4. Kodeksy dobrych praktyk
4.1 Przestrzegamy kryteriów jakości Käufersiegel określonych przez firmę Händlerbund Management AG - do wglądu na stronie: https://www.haendlerbund.de/de/downloads/kaeufersiegel/kaeufersiegel-zertifizierungskriterien.pdf.
5. Główne cechy towarów lub usług
Istotne cechy towaru i/lub usługi podane są w danej ofercie.
6. Ceny i sposoby płatności
6.1 Podane w ofertach ceny i koszty przesyłki stanowią ceny końcowe. Zawierają one wszystkie składniki ceny, w tym wszelkie należne podatki.
6.2 Ceny towarów nie zawierają kosztów ich dostawy, określonych w odpowiednio opisanej zakładce na naszej stronie internetowej lub w opisie danego produktu. Można je wywołać przy pomocy odpowiednio oznakowanego przycisku na naszej stronie internetowej lub w danej ofercie, są osobno wykazywane podczas procedury zamawiania i należy je dodatkowo doliczyć, jeżeli nie zadeklarowano dostawy z bezpłatną wysyłką.
6.3 Jeżeli dostawa jest realizowana do krajów spoza Unii Europejskiej, mogą wystąpić niezależne od nas koszty dodatkowe, jak np. opłaty celne, podatki lub opłaty za przekazy pieniężne (opłaty za przelew, wymianę waluty w instytucjach kredytowych). Państwo są zobowiązani do pokrycia tych kosztów.
6.4 Koszty przelewów pieniężnych ponoszą Państwo również w przypadku, gdy dostawa jest realizowana do państwa członkowskiego UE, lecz płatność została zlecona w kraju spoza Unii Europejskiej.
6.5 Dostępne rodzaje płatności są pokazane pod odpowiednio oznakowanym przyciskiem na naszej stronie internetowej lub w danej ofercie.
6.6 Jeżeli nic innego nie wynika z danego sposobu płatności, płatności związane z zawartą umową stają się natychmiast wymagalne.
7. Warunki dostawy
7.1 Warunki, termin oraz istniejące w danym wypadku ograniczenia dostawy znajdują się pod oznakowanym przyciskiem na naszej stronie internetowej lub w danej ofercie.
7.2 W przypadku, gdy są Państwo Konsumentem, zgodnie z przepisami, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub przypadkowego uszkodzenia sprzedanej rzeczy podczas wysyłki przechodzi na Państwa dopiero z chwilą wydania Państwu rzeczy, niezależnie od tego, czy przesyłka była ubezpieczona, czy też nie. Reguła ta nie znajduje zastosowania w przypadku, gdy samodzielnie dokonali Państwo wyboru przewoźnika spoza opcji dostarczenia oferowanych przez nas lub zlecili Państwo dostarczenie towaru innej osobie.
8. Warunki reklamacji
Klient ma prawo do złożenia reklamacji towaru w ciągu 2 lat od daty jego zakupu. Rękojmia jest wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy prawa.
Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem. Przed upływem tego czasu Klient zostanie poinformowany o decyzji dotyczącej rozpatrzenia reklamacji.
Reklamowany towar należy przesłać na poniższy adres:
SHOPPAINTERS SP. Z O.O.
ul. Szymanowskiego
41-711 Ruda Śląska
Do przesyłki należy dołączyć dane zamawiającego, numer zamówienia, opis wady oraz datę jej powstania.
Wyłączenia z reklamacji:
Widoczne różnice w kolorze i strukturze skóry naturalnej i wełny oraz załamania powstałe w trakcie użytkowania, wynikające z naturalnych właściwości skóry i materiałów, z których wykonano towar. Wynikające z normalnego użytkowania zużycie i wytarcia wełny naturalnej.Towar zużyty lub posiadający wady powstałe na skutek nieprawidłowej konserwacji.Plamy i zacieki powstałe na skutek niewłaściwej konserwacji, użycia nieodpowiednich środków pielęgnacyjnych lub wynikające z użytkowania towaru w sposób nieodpowiedni lub w warunkach do tego nieprzeznaczonych.
9. Ustawowa odpowiedzialność za wady
Kwestie odpowiedzialności cywilnej za wady regulują postanowienia dotyczące „Rękojmi” zawarte w naszych Ogólnych Warunkach Handlowych (część I).
Powyższy regulamin oraz informacje dla klientów zostały sporządzone przez prawników specjalizujących się w prawie internetowym i są nieustannie sprawdzane pod kątem zgodności z prawem. Händlerbund Management AG gwarantuje bezpieczeństwo prawne tego tekstu i przejmuje odpowiedzialność w przypadku związanych z nim postępowań. Dokładne informacje znajdą Państwo pod adresem: https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service.
ostatnia aktualizacja: 04.06.2024
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji towaru w ciągu 2 lat od daty jego zakupu.
- Rękojmia jest wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy prawa.
- Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem. Przed upływem tego czasu Klient zostanie poinformowany o decyzji dotyczącej rozpatrzenia reklamacji.
Wyłączenia z reklamacji:
- Wytarcia i zużycie wełny naturalnej, którą wypełnione jest obuwie oraz wytarcie i zużycie wierzchniej części obuwia pokrytej skórą naturalną, wynikające z normalnego zużycia oraz codziennej eksploatacji.
- Widoczne gołym okiem różnice w kolorze i strukturze skóry naturalnej oraz załamania powstałe w trakcie użytkowania, wynikające z naturalnych właściwości skóry i materiałów, z których wykonany jest towar.
- Towar zużyty lub posiadający wady powstałe przy nieprawidłowej konserwacji.
- Plamy i zacieki powstałe w skutek nieprawidłowej konserwacji, użycia niewłaściwych środków pielęgnacyjnych, lub wynikające z użytkowania obuwia w sposób nieprawidłowy lub w warunkach do tego nieprzeznaczonych.